5 Voorspellingen op het gebied van Digital Marketing in 2016

Ook in 2016 wil Brand Labs het maximale resultaat behalen voor haar en haar klanten. Om die reden is het oog natuurlijk al een tijdje gericht op hetgeen wat 2016 ons zal gaan brengen. Van de berg voorspellingen die door ons zijn gedaan willen wij de belangrijkste 5 met jullie delen. Hopelijk brengt het jezelf en/of jouw organisatie verder in het nieuwe jaar.

  1. Landingspagina’s
    Google Adwords is niet meer weg te denken uit onze marketing. Hier is nu iedereen wel mee bekend. Echter is het zo dat veel ondernemers mogelijkheden om een hogere conversie mislopen. Een oplossing hiervoor zijn geoptimaliseerde landingspagina’s waarop de clicks binnenkomen. Een goede landinspagina kan 10% extra conversie opleveren. Heeft u niet de technische kennis in huis om dit te realiseren, neem dan eens een kijkje bij Unbounce. Hier kunt u landinspagina’s opstellen, aanpassen en beheren zonder dat u kennis nodig heeft van IT.
  2. Begin met het schrijven van artikelen
    Toon uw kunde en kennis aan de buitenwereld door artikelen te schrijven over onderwerpen uit uw vakgebied. Dit wekt de interesse van mensen (potentiële klanten!) uit uw omgeving die meer willen weten over uw inzichten. Hierdoor vergroot u ook het verkeer naar uw website.
    Wellicht kunt u zelfs de artikelen sturen naar kenniswebsites om een groter podium te creëren voor u zelf.
  3. Instagram advertising
    Ook voor de lokale ondernemer is adverteren via Instagram een uitstekende optie. Door middel van de uiteenlopende mogelijkheden om te filteren kunt u exact uw doelgroep benaderen. De kosten per click zijn in de meeste gevallen ook lager dan bij Google Adwords. Zeker het proberen waard!
  4.  E-mailmarketing
    E-mailadressen zijn nog steeds uitermate waardevol. Stuurt u maandelijks een nieuwsbrief naar uw contacten? Maak er een doel van om in 2016 nog meer e-mailadressen van uw (potentiële) klanten te verzamelen. Ook voor het adverteren via Facebook kunt u de e-mailadressen gebruiken. U laat kansen liggen als u hier niet werk van maakt.
  5. Facebook Reviews
    Facebook gaf laatst aan dat bedrijven met positieve reviews een hogere ranking gaan krijgen in de zoekresultaten. Alle reden dus om uw community in te schakelen om een review achter te laten op uw Facebookpagina.

Roept dit artikel vragen bij u op of wilt u meer weten over kansen die 2016 voor u met zich mee gaat brengen? U kunt altijd vrijblijvend contact opnemen. Veel succes alvast in het nieuwe jaar!

 

BOEM Marketing