Effectief adverteren via Facebook

Facebook biedt de mogelijk om effectief en efficiënt een doelgroep te bereiken door middel van advertenties. Hiermee kunt u bijvoorbeeld meer traffic genereren naar uw website, het aantal likes op uw facebookpagina verhogen of het bereik van een post vergroten.

De voordelen van adverteren via Facebook ten opzichte van Adwords zijn dat u gerichter kunt werken en dat de kosten per click in de meeste gevallen lager uitvallen. Onderstaand vat Brand Labs de mogelijkheden samen die u kunnen helpen om nog meer klanten te genereren door middel van het adverteren via Facebook.

1. Facebook Remarketing

Facebook Remarketing houdt in dat een bezoeker aan uw website later uw advertenties op Facebook voorbij ziet komen.

Adverteren via Facebook

Adverteren via Facebook

Tijdens het aanmaken van de advertentie krijgt u de mogelijkheden om een “pixel” te plaatsen binnen uw website. Wij raden aan om dit te laten doen door een technisch persoon om problemen met uw website te voorkomen. Deze pixel moet worden geplaatst tussen de <head> tags. Wanneer de bezoeker van uw website Facebook bezoekt ziet hij/zij nu uw advertentie voorbij komen.

Het komt voor dat een bezoeker op een website of webshop geen tijd had of twijfelde tijdens het bezoek. Dankzij deze methode wordt dezelfde bezoeker een dag later tijdens een bezoek aan Facebook herinnerd aan uw product of dienst.

2. Gericht op e-mailadressen

Grote kans dat u in bezit bent van e-mailadressen van klanten of prospects. Mocht dit nog niet het geval zijn dan raden wij u aan om deze snel te gaan verzamelen. De e-mailadressen kunnen niet alleen gebruikt worden voor het versturen van nieuwsbrieven. Ook voor het adverteren op Facebook komen ze goed van pas.

Adverteren via Facebook

Adverteren via Facebook

Houd bij deze optie wel rekening dat zakelijke e-mailadressen in de meeste gevallen onbruikbaar zijn, omdat de meeste gebruikers hun persoonlijke e-mailadres gebruiken voor Facebook. Het gaat namelijk om het e-mailadres dat gekoppeld is aan een bepaald account.

Tijdens het aanmaken van de advertentie kunt u de e-mailadressen inladen. Uw advertentie zal na lancering alleen worden getoond aan de personen die gekoppeld zijn de aan de betreffende e-mailadressen.

U kunt bijvoorbeeld een actie of aanbieding richten op de klanten die al eerder iets in uw webshop hebben gekocht.

3. Op basis van persoonlijke instellingen op Facebook

De laatste mogelijkheid om te adverteren via Facebook is de simpelste. Hierbij maakt u een advertentie aan en bakent u de doelgroep zo ver mogelijk af. Dit kan op basis van woonplaats, leeftijd of interesse maar ook op relatiestatus of op werktitel.

Deze mogelijkheid is interessant voor de lokale ondernemer. Zo is het mogelijk om voor een laag bedrag toch promotie te genereren in uw omgeving.

Vraagt u zich af wat adverteren via Facebook voor uw bedrijf kan opleveren?

U kunt altijd vrijblijvend contact opnemen met Brand Labs om dit te bespreken via info@brand-labs.nl of 06-30626294